TABUNG SIMPANAN

sAhAbAT KuSaYanG...!!

tabung masa depan

Friday, December 7, 2012

ko dah nak kahwin ke???


Jumpe je kawan2..ada je yang tanya..ko dah nak tawen ke bell? awal nye nak tawen bella? bakal hubby ko pun student ke?? ke dah keje? nanti ko kahwin, tinggal asing-asing ke?? ko xkesah ke kahwin time belajar, xtakut ganggu pelajaran ke?? Huhu bermacam-macam soalan den hadap..satu je jawapan kite, dah jodoh dah sampai aku terime aje..insyaAllah setiap apa yang Allah aturkan untuk aku tu yang terbaik..dan aku pun kena jadi yang terbaik untuk bakal suami aku dan bakal family baru aku nanti..(^_^) 
Kadang-kadang kite terfikir jugak, betul ke aku dah nak kawen ni?? Huhu sekelip mata ajer, tup2 dah nak kahwin..masih banyak perihal beliau yang kita tak tahu..banyak lagi ilmu rumah tangga yang kite tak tahu..hati ni sering tertanya-tanya..mampu kah aku? mampukah aku galas tanggungjawab sebagai seorang isteri dan pada yang sama sebagai seorang pelajar?? mampu kah aku menjadi isteri yang solehah?? Mampukah aku menjadi isteri yang sentiasa dihati suami? yang sentiasa mententeramkan suami dikala suami didalam kesedihan? mampukah aku menjadi seorang isteri yang sentiasa membahagiakan suami? mampukah aku menjadi seorang isteri yang mampu meringankan beban suami dikala suami didalam kesusahan? mampukah aku?? ya Allah, bila soalan macam tu bertalu-talu di fikiran kite ni, buat kite rasa kurang yakin dengan diri sendiri.. ..ya Allah masih cetek ilmu yang ada untuk kite tempuhi alam rumah tangga nanti.. ya Allah berilah daku kekuatan untuk daku persiapkan diri untuk menjadi isteri yang diRahmati, dikasihi, yang solehah, isteri yang sentiasa di hati suamiku kelak..aamiin ya Rabbal Alamin.. 

2 Owg Conteng Entry:

Maryam said...

salam bella.. perancangan Allah tu yang terbaik untuk kita...

Jutawan Bella said...

w'salam Maryam.. Terima kasih dear..insyaALLAH perancangan ALLAH untuk kite adalah sebaik2 perancanganNya.. doakan kite yer :)